söndag 15 april 2012

Hemslöjd och museibesök


Hemslöjden på Liljevalchs

Svenska Hemslöjds-föreningarnas Riksförbund (SHR) gör, tillsammans med utställningsarkitekten Martin Jämtlid, konsthallens salar till en stor och stolt hemslöjdsfest med inspirerande och intresseväckande teman. Här visas också det väldiga  kollektiva verket "Ser du löven för alla träd" som består av 2000 löv skapade av människor från hela landet. Välkommen till en utställning för alla som vill se, lära och göra!
För mer information besök webbplatsen Hemslöjden 100 år
6 juni - 2 september visar Ser du löven för alla träd på Liljevalchs och jag hoppas jag tar mig dit. Vill väldigt gärna se alla 2000 löv.
Så här ser lövramen ut som massor med hantverkare har pyntat.

Så här ser ett av de färdiga löven ut:
Två sidor av samma löv.
Det är min "nästansvägerska" Christina i Luleå som gjort detta löv. 
Bilderna har Christina tagit.

För alla som bor i Norrbotten: 

 Nu är tiden bokad för visning och fotografering av LÖVEN FRÅN NORRBOTTEN!

Plats: Norrbottens museum, Luleå
Lokal: Kafé Nittonhundra
Tid: Torsdag 3 maj, 14.00
Inbjudan till: Alla Lövmakare, media med flera. Ni får gärna sprida informationen.Därefter kommer löven att paketeras och göras klara för transport till Liljevalchs i Stockholm.

Det är en mångfald av vackra, spännande, uttrycksfulla och personliga löv som har skapats runt omkring i Norrbotten. Varje löv har en personlig berättelse. 

Hemslöjden i Norrbotten fyller 130 år

Jubileumsutställning på museet:
DATUM
28 april 2012 - 9 september 2012
PLATS
Norrbottens museum, Luleå, Storgatan 2
ARRANGÖR
Norrbottens Läns Hemslöjdsförening













2 kommentarer:

  1. tror jag måste investera i en bättre kamera...om det nu hjälper

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju det! Med en bra kamera kan jag u inte skylla på den...

      Radera

Nu är det enklare att kommentera!