måndag 10 september 2012

Årets julklapp! =)

Jag har en del akrylgarn liggandes, garn som jag inte gillar och inte använder. Men se! Även akrylgarn har sina fördelar, förutom att många gör amigurumis i sådant garn.
Jag har länge tänkt virka tawashis och prova i disk och dusch men så långt har jag inte  kommit... Beror till stor del på att jag inte tycker om känslan i garnet tror jag, det "gnirkar" nästan. 
Men nu fick jag, via Facebook, tips om en sida, http://makeprojects.com/, (engelsk eller amerikansk, jag har inte kollat det). Där finns samlat en massa tips och det jag klickade på var "Craft/Knitting Chrochet" och där kan man bl a läsa om hur bra och miljövänligt det är att diska med en Tawashi virkad i akrylgarn!
Klicka på bilden och läs om Tawashi.

Fram med akrylgarnet och sätt fart på virknålen! Då gör vi tydligen också en insats för miljön.
Så vad sägs: Årets julklapp?  =)

************
Nu ska jag ägna mig åt kursen jag går, jag ska tova! Ull på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu är det enklare att kommentera!