tisdag 14 februari 2012

Ett hjärta till alla hjärtan

Det är Alla hjärtans dag idag men det tycker jag det ska vara varje dag, inte minst för att jag gillar hjärteformen.
Här har jag samlat några mönster till virkade hjärtan, små, små och lite större och så fick en uggla följa med.


Mönster till det minsta hjärtebokmärket finns här. Mönster till hjärtat med pärlan hittar du här.
Och den lilla ugglan, som i mitt fall inte är ett bokmärke, hittade jag mönstret till i gruppen Online Virkcafé på Facebook.

Fler hjärtan:

 
Hjärtgirlang, mönster finns här i Heddas blogg och där har jag hämtat bilden också.

 
Mönster till detta hjärta finns i Stjernfalls blogg.

 
Virkverket har detta mönster.

 
Varför inte en kärleksvante, skönt att hålla handen när det är kallt! Denna bild kommer från Yll o Tyll, om man är medlem finns mönstret att tillgå och att bli medlem är gratis.

1 kommentar:

  1. En sån hjärtgirlang vill jag ha! Fast i något färre färger. Beställningsjobb på g! ;p

    SvaraRadera

Nu är det enklare att kommentera!