torsdag 2 februari 2012

Ingen gul lapp här inte!

Idag var det -27 när jag körde hem från jobbet och dagen förgylldes ytterligare av en gul lapp på bilrutan... Hade glömt att lägga fram en p.biljett och det kostade mig 350:-. Inte klokt så dyrt det kan vara att parkera på jobbet!
Det är betydligt roligare att hitta bilderna på dessa lappar för de gjordes när det var varmt och härligt ute.
     
Den gröna har Karin virkat. Om du vill prova så finns mönstret här.
Pannlappen med noter är virkad i fasta maskor i bakre maskbågen och sedan är det fria broderier.. Pilligt men lite udda.

Mönster till jordgubbsbokmärken finns här och vill du virka ett hjärta kan du testa mönstret som finns här.

Till höger är det våffelvirkade lappar och här, i Måds blogg, finns en väldigt tydlig bildbeskrivning. 

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad kul att du tittade in hos mig!
    Nu hittade jag ju till dig också...alltid roligt med nya bekantskaper!
    /Ann-Britt

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Vilka fina pannlappar!
    Våffelvirkning måste jag nog prova nån gång../ Anna

    SvaraRadera

Nu är det enklare att kommentera!